tisdag 3 augusti 2010

En gammal och en ung

Livet har förändrats.
Min älskade gammelhund Tessi 14 år och jag har fått en ungdom i familjen, Bella 1 år.

<>
Tessi
Blandade känslor, vemod över Tessi ålderdom och glädje över Bellas ungdom.
Det är så speciellt att ha en gammal hund, Tessi har delat så mycket med mig, vi har gjort så mycket roligt tillsammans och vi känner varandra innan o utantill, vi läser varandras tankar och ord är överflödiga.

Hon har sina krämpor, men glädjen finns fortfarande där, när vi skall gå ut, när det vankas godis, över att få rulla sig i gräset och över att få vara med.
Jag hade inte planerat någon ny hund, inte så länge Tessi fanns med mig, men Bella kom in i vårt liv med sitt lugn och med sina kloka bruna ögon och charmade oss helt. Hon är en blandning av inneboende lugn och ungdomens sprallighet och är bara så härlig.
Hon är helt rå, som jag brukar säga om hundar som inte har fått någon uppfostran, och det skall bli spännande att få lära henne lite vardagshyfs. Hon är väldigt följsam måste jag säga och med mitt antidragsele och klickern börjar hon bli bättre o bättre på att gå fint i koppel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar