måndag 15 november 2010

Hundharmoni vill flytta....

- men det är inte så enkelt som att packa grejorna och flytta in.
Har ganska länge letat runt efter en ny lokal till Hundharmoni, gärna i eller runt Malmö, men det är tydligen svårare än jag trodde.
Jag tycker inte att jag har stora krav egentligen;
jag vill ha en lokal på ca 150 - 250 kvm där vi kan träna inomhus när vädret är omöjligt att ha att göra med,
jag vill kunna koka kaffe o värma lite mat o jag vill kunna gå på toa, inga konstigheter ...
jag vill att lokalen skall vara belägen nära en fin park eller ett bra grönområde, så att vi kan hålla våra kurser o aktiviteter där.
jag vill ha en hyra som ligger på en rimlig nivå, gärna under 10 000/mån
jag vill att det skall gå stadsbussar utanför så att man kan ta sig till oss på ett enkelt sätt
jag vill att det skall finnas parkeringsplatser så att man kan parkera sin bil när man kommer till oss
sedan är det ju trevligt om man har trevliga grannar runtomkring som tycker att det är ok. men hundar som någon gång kan skälla lite.
Som sagt, det är inga konstiga önskemål jag har, det tycker i alla fall inte jag, därför är det så svårt att fatta VARFÖR jag inte har hittat den perfekta lokalen ännu???

Så- vad skall till för att den absolut mest perfekta lokalen dyker upp, med rimlig hyra o allt.
(tips mottages mycket tacksamt)

1 kommentar:

  1. Hallå.
    Här kommer ett tips på lokal vid en park(enskifteshagen i Malmö.
    Merkus arbetskläder har flyttat från sin lokal på Norra Grängesbergsgatan 5 A i Malmö. Lokalen ligger vid parken där många med mig brukar rasta våra hundar.
    /marianne

    SvaraRadera