måndag 6 januari 2014

Nytt år - nya tag!

Det är något spännande med att gå in i ett nytt år. Man har facit i hand på hur det förra året var, men vet inte riktigt vad som väntar på en. Det finns önskningar och längtan om något bättre och det känns på något sätt hoppfullt, så känns det i alla fall för mig.

Förra året var ett riktigt fint år, både privat och i arbetet. Privat kom vi iväg på fler härliga resor än jag kunde drömma om, huset och trädgården fick sig en upprustning och sonen flyttade hemifrån.
Hundharmoni hade också ett fint år. Förra året vid den här tiden höll jag en utbildning för blivande instruktörer med ett riktigt härligt gäng elever. Jag träffade många trevliga hundar och människor som gick våra kurser eller tränade enskilt under året. Jag själv fick äntligen gå färdigt Canis 1åriga klickertränarutbildning hos min härliga kollega Åsa. Både jag och mina hundar har utvecklats riktigt mycket och vi har blivit ännu tajtare tillsammans:)

Vad har det nya året att bjuda på, månne?

Det första roliga projektet blir att gå instruktörsutbildningen i den nya hundsporten K9 nosework, som har blivit väldigt populär i USA.
Eftersom jag brinner för det här med nosarbete i alla de former, ser jag verkligen fram emot att få hålla kurser i denna härliga hundsport, lite längre fram i vår.

Det andra häftiga projektet blir att få tillhöra Canisavdelning Skåne/Blekinge, tillsammans med mina fina kollegor Åsa Jakobsson och Sara Mäkitalo.
Det skall bli oerhört roligt och utvecklande och jag hoppas kunna nå ut till både klickernördar men också nybörjare som vill  träna hund med hjälp av klickerprincipen.

Jag håller precis på att planera sista delen av vårterminen och det är ett digert kursprogram som väntar 2014!
Det finns något för alla eller vad sägs om K9 Nosework, Bur & filtkurs, Apportering-grundkurs och Inkallningskurs. Allt inlärt med enbart klickerträning!
Allt finns inte på hemsidan ännu, men är på gång!

Jag har länge planerat att gå en agilitykurs med mina hundar, men den ena svårigheten efter den andra har gjort att vi fortfarande inte kommit iväg. Förhoppningsvis löser sig detta genom att jag hyr in en agilityinstruktör, som får komma och hålla en kurs hos oss på Hundharmoni. Det ser jag också fram emot, och hoppas vi får till det under vårterminen.
Och ett litet sommarläger vore kul...

Och en extra månad så att jag kan klämma in allt det roliga jag vill göra:)


Fina Bella när vi tränade på apporteringen...
(ljus över ditt minne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar